Formålet med dette dokument er at beskrive, dels hvordan medarbejdertilfredsheden undersøges og følges, dels hvordan der afrapporteres og følges op.
Medarbejdere i Jord og Vand.
Regionen er løbende under forandring og omstilling. Jo flere forandringer, jo større er behovet for at styrke dialogen mellem leder og medarbejder - om den enkeltes situation på jobbet nu og i fremtiden.
Udviklingssamtalen skal medvirke til, at den enkelte medarbejder inddrages aktivt i samarbejdet på arbejdspladsen som en del af en demokratisk proces.
Både medarbejder og leder skal hver især kunne give deres personlige mening til kende om de forhold på arbejdspladsen, der har betydning for arbejdssituationen.
MUS gennemføres hvert efterår forud for aktivitetsplanlægningen for det kommende år. Kontorchefen kan herudover tage initiativ til ad hoc samtaler efter behov.
En beskrivelse af udviklingssamtalen samt redskabspakker til forberedelse findes på PersonaleNettet.
MUS er en ligeværdig, personlig og fortrolig samtale, som er planlagt, velforberedt og struktureret mellem medarbejder og leder. Den skal foregå som en dialog, hvor der udveksles meninger og synspunkter om jobbet og samarbejdet - både nu og i fremtiden. MUS føres normalt mellem medarbejderen og den nærmeste daglige leder. Samtalen erstatter ikke den kontakt, som medarbejder og leder har løbende året igennem, men skal betragtes som en fremtidsrettet samtale.
Kontorchefen orienterer i god tid om, at der snart gennemføres MUS og sørger for, at der bliver sendt en indkaldelse og en kalenderreservation til alle medarbejdere.
Samtalen kan tage udgangspunkt i nogle overordnede emner, som kontorchefen har valgt, og som den enkelte medarbejder kan bruge i sin forberedelse til MUS. Andre emner kan drøftes efter behov.
Efter afslutning af samtalerne evalueres form og indhold på et fællesmøde.
Intet supplerende administrationsgrundlag.
Medarbejdere i Jord og Vand er ansvarlige for denne procedures overholdelse og kontorchefen for dens vedligehold.
Kontorchefen udarbejder til hver ny MUS-runde et samtaleskema, som medarbejderen modtager i god tid, inden samtalen skal finde sted.