Kommunal PRO - leveringsbetingelser
Kommunal PRO er udviklet af:
98 kommuner i Danmark. Kommunerne samarbejder med Region Nordjylland, Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Ø, Cvr. nr. 29190941.
Kommunal PRO er et fælleskommunalt dialog-, samarbejds- og vidensdelingsværktøj, der skal understøtte arbejdet med patientrapporterede oplysninger i kommunerne og understøtte borgere i at mestre deres liv med kroniske sygdomme.
Her kan du som borger få mulighed for at udfylde et spørgeskema forud for en samtale med din kontaktperson i kommunen. Dette giver dig mulighed for at forberede dig på samtalen, og derved kan du opnå bedre medinddragelse i din egen behandling.
Kommunal PRO er tilgængeligt i landets 98 kommuner.
Rettigheder:
Kommunen stiller Kommunal PRO til rådighed for dig som bruger. Du opnår alene en brugsret til Kommunal PRO, hvis du er i et forløb med kommunen. Brugsretten er begrænset til din private, og ikke-kommercielle brug.
Din brugsret omfatter ikke retten til eksemplarfremstilling, herunder oversættelser, bearbejdning, rettelser, kopiering eller distribuering af Kommunal PRO. Brug af Kommunal PRO giver dig således ikke nogen form for licens til Kommunernes immaterielle rettigheder.
Kommunens ansvar:
Kommunal PRO kan anvendes i forbindelse med, at du er i et forløb med kommunen. Vær dog opmærksom på, at dit forløb fastsættes af dine sundhedsfaglige kontaktpersoner, og du vil skulle benytte Kommunal PRO forud for, at du deltager i et forløb med kommunen.
Kommunen har ikke noget ansvar for skader, du som bruger måtte rammes af som følge af din brug af Kommunal PRO. Desuden er kommunen ikke ansvarlig for nogen form for tab af økonomisk eller ikkeøkonomisk karakter, som du måtte have i forbindelse med at benytte Kommunal PRO, eller ved at Kommunal PRO måtte være eller blive utilgængelig på dine devices.
Sådan fungerer Kommunal:
PRO Kommunal PRO bruges til af udfylde et spørgeskema forud for en samtalen mellem dig og kommunen. Du kan kun logge ind og bruge Kommunal PRO, hvis kommunen opretter dig i et forløb.
Hvis du ikke kan se det spørgeskema, du burde have adgang til, skal du kontakte din sundhedsfaglige kontaktperson i kommunen.
Har du tekniske problemer, kan du finde hjælp på support telefonen 98 45 85 85
Behandler Kommunal PRO personoplysninger?
En personoplysning er enhver form for oplysning, som direkte eller indirekte kan fortælle noget om en person. Det kan fx være navn, cpr.nr., fysiske eller psykiske helbredsoplysninger, oplysninger om sygdomme, billeder m.fl.
At behandle personoplysninger kan dække over mange forskellige aktiviteter. Det kan fx betyde, at personoplysninger indsamles, organiseres, opbevares, ændres, samkøres eller deles.
I Kommunal PRO behandler vi oplysninger om dit navn, CPR-nummer samt alle de oplysninger, som er indeholdt i din besvarelse af spørgeskemaet, ip-adresse og en log over din brug af løsningen, samt information om, hvilken kommune du er i forløb hos.
Opdatering af Kommunal PRO:
Kommunen sikrer, at Kommunal PRO er tilgængelig, og er også ansvarlig for opdateringer. Opdateringerne kan omhandle ethvert teknisk eller indholdsmæssigt element i Kommunal PRO.
Kommunen kan til enhver tid ophøre med at stille Kommunal PRO til din rådighed. Dette kan ske uden særskilt varsel over for dig. Et ophør vil betyde, at du ikke længere kan bruge Kommunal PRO.
Øvrige vilkår:
Disse leveringsbetingelser kan ændres på ethvert tidspunkt. De til enhver tid gældende leveringsbetingelser er til rådighed i Kommunal PRO Kommunal PRO.
Hvis du har spørgsmål til disse leveringsbetingelser, er du velkommen til at rette henvendelse til support telefonen 98 45 85 85
Privatlivspolitik
Fordi kommunen behandler personoplysninger om dig, har du ret til en særlig information. Denne information skal hjælpe dig til at forstå, hvilke personoplysninger der behandles, hvad der er formålet mm.
Hvis du ikke ønsker, at der behandles personoplysninger om dig, skal du ikke bruge Kommunal PRO.
Kommunen er dataansvarlig:
Kommunen er dataansvarlig for de personoplysninger, som behandles om dig, når du bruger Kommunal PRO. At være dataansvarlig betyder, at kommunen har ansvar for, at der kun sker lovlig behandling af personoplysninger samt, at personoplysningerne behandles og opbevares fortroligt og sikkert.
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, kan du kontakte support telefonen 98 45 85 85.
Formålet med behandlingen af personoplysninger om dig:
Dine personoplysninger sikrer, at du tildeles det rette forløb af din kommune.
Typer af personoplysninger der behandles:
Som udgangspunkt behandles der kun de personoplysninger, som er relevante for netop dit forløb. Der kan fx behandles følgende typer af personoplysninger. Se herunder:
Almindelige kategorier af personoplysninger:
Navn, cpr.nr., e-mailadresse, telefonnummer.
Særlig kategori af personoplysninger (”følsomme personoplysninger”)
Helbredsoplysninger.
Retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger om dig:
Der er forskellige regler, der gør det lovligt at behandle personoplysninger om dig, når du benytter Kommunal PRO.
Reglerne for brug af personoplysninger er beskrevet nedenfor:
• Kommunen er efter reglerne i Sundhedslovens § 3 og 4. ansvarlige for at tilbyde en befolkningsrettet indsats vedrørende forebyggelse og sundhedsfremme samt behandling af den enkelte borger.
Hvor kommer dine personoplysninger fra:
På baggrund af din brug af Kommunal PRO behandles personoplysninger om dig. Disse personoplysninger kan komme forskellige steder fra. I kontakten med dig indhentes ikke flere personoplysninger end nødvendigt.
Nedenfor er det beskrevet, hvor personoplysningerne bl.a. kan komme fra:
• fra dig selv
• fra andre sundhedspersoner, f.eks. sygehuse, henvisende læge eller ved opslag i elektroniske journalsystemer, kommunen m.fl.
Modtagere eller grupper af modtagere:
Det er kun det sundhedsfaglige team i kommunen, der har udsendt spørgeskemaet til dig, som vil kunne se din besvarelse og behandler dine personoplysninger. Kommunen videregiver og benytter ikke personoplysninger og dine helbredsoplysninger med henblik på annoncering eller markedsføring.
Brug af databehandlere:
Kommunen bruger eksterne leverandører til at løse den tekniske opgave. Der laves databehandleraftaler med disse leverandører. I databehandleraftalen er der en beskrivelse af, hvordan leverandøren må behandle kommunens personoplysninger.
Med databehandleraftalen er der sikkerhed for, at personoplysningerne behandles sikkert og fortroligt. Hvis leverandøren bruger underleverandører, indgås der også en databehandleraftale med underleverandørerne, så der er sikkerhed for, at også de behandler personoplysningerne sikkert og fortroligt.
Sikkerhed:
Kommunens måde at indhente, bruge og videregive personoplysninger på, skal overholde principperne i den gældende lovgivning. Det betyder, at der kun behandles personoplysninger om dig, hvis lovgivningen giver mulighed for det, eller hvis du giver dit samtykke til det. Kommunen indsamler og behandler kun personoplysninger til konkrete saglige formål. Det kan fx. være behandling, sundhedsfremmende indsatser og sociale botilbud.
Kommunen behandler kun de personoplysninger, der er relevante, tilstrækkelige og nødvendige i forhold til at opfylde de formål, som personoplysningerne er indsamlet til. I kommunen er det et mål at have det højeste niveau af sikkerhed, hvad angår beskyttelsen af personoplysninger. Derfor etableres både tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, som skal sørge for, at dine personoplysninger ikke mistes, ødelægges, misbruges, kommer til uvedkommendes kendskab eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Opbevaring af dine personoplysninger:
På kommunens hjemmeside kan du finde oplysninger om, hvilke personoplysninger der opbevares om dig og hvor lang tid, de opbevares.
Dine rettigheder når der behandles personoplysninger om dig:
Når der behandles personoplysninger om dig, har du en række rettigheder. Hvis du vil vide mere om disse rettigheder, skal du henvende dig til kommunen. Du kan læse mere om disse rettigheder på Datatilsynets hjemmeside Registreredes rettigheder.pdf
Kontakt kommunens databeskyttelsesrådgiver:
Hvis du har spørgsmål til kommunens behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte kommunens databeskyttelsesrådgiver. Databeskyttelsesrådgiverens opgave er at sørge for, at kommunen overholder reglerne om databeskyttelse.
Klage til Datatilsynet:
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, dine oplysninger er blevet behandlet på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Webtilgængelighed
”Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer” (webtilgængelighedsloven) trådte i kraft den 23. september 2018.
Webtilgængelighedsloven implementerer direktiv (EU) 2016/2102 af 26. oktober 2016 om tilgængeligheden af offentlige organers websteder og mobilapplikationer. Webtilgængelighedsloven finder som udgangspunkt anvendelse på alle myndigheders og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer.
Det overordnede formål med webtilgængelighedsloven er at gøre det nemmere for personer med handicap at benytte myndigheders og offentligretlige organers websteder og mobilapplikationer.
Med tilgængelighed forstås de principper og teknikker, der skal tages højde for i udformning, udvikling, vedligeholdelse og opdatering af websteder og mobilapplikationer med henblik på at gøre dem mere tilgængelige for brugerne og navnlig brugere med forskellige handicap og funktionsnedsættelser.
Du kan se mere om webtilgængelighed for Kommunal PRO her:
Opdateret