Operationelt Indkøb
Kontoret ledes af vicekontorchef Mads Nørgaard Seirup.
Kontoret er organiseret i fem teams, henholdsvis Team Controller, Team Contract Manager, Team Indkøbsadministration, Team Indkøbsdrift og Team Hjemmepatienter.
Region Nordjylland køber fælles ind og alle indkøb foregår via Operationelt Indkøb gennem indkøbssystemet ILS, som anvendes bredt af både regionens virksomheder, institutioner, hjemmepatienter og praktiserende læger. Operationelt Indkøb organiserer og koordinerer dette og har dermed en helt central rolle i, at sikre et optimalt flow i denne proces.
Operationelt Indkøb løser en række daglige driftsopgaver og består p.t. af 31 medarbejdere.
Operationelt Indkøb har ansvar for implementering og synliggørelse af Region Nordjyllands indkøbsaftaler og vi leverer data og for-analyser til brug ved udbud, som varetages af Strategisk Indkøb.
Operationelt Indkøb sørger for at få de rette varer hjem til det rette tidspunkt. I den forbindelse håndteres ordreafgivelse samt vejledning i forbindelse med bestillinger. Vores Indkøbssystem ILS indeholder et elektronisk varekatalog med mere end 70.000 specifikke varer, som løbende vedligeholdes og danner grundlag for at fastholde vores brugere på Region Nordjyllands indkøbsaftaler.
Operationelt Indkøb udfører fakturabehandling, herunder kvalitetssikring – som sikrer at vores brugere får varer og tjenesteydelser til rette pris i henhold til Region Nordjyllands indkøbsaftaler. Desuden serviceres vores brugere med disponeringsoversigter og forbrugsanalyser efter behov.
Operationelt Indkøber en del af det forpligtende fællesregionale indkøbssamarbejde RFI og udarbejder både eksterne og interne KPI. Ligeledes laves beregning af realiserede besparelser på gennemførte udbud.
Operationelt Indkøb arbejder dagligt med at understøtte hele indkøbsprocessen elektronisk via NemHandel, som sikrer alt fra udveksling af ordrer, ordrebekræftelser, fakturaer og kreditnotaer til kontoudtog og rykkere. Dette betyder, at Regionen Nordjyllands kommunikation med leverandører bliver lettere og mere effektiv og samtidig minimeres manuelle processer.
Patientafregning
Patientafregning arbejder med afregning vedrørende patienter fra andre regioner og vedrørende nordjyske patienter behandlet på privatsygehuse samt på sygehuse i andre regioner og foreningsejede privathospitaler.
Derudover står Patientafregningen blandt andet også for afregningen af tolkeydelser, laboratorieydelser, udbetaling af tilskud til høreapparater og udgifter relateret til patienter i eget hjem.
Fagområderne Patientafregning og Praksisafregning var tidligere organiseret i samme kontor, men er nu delt efter fagområdet Patientafregning nu organisatorisk henhører under Operationelt Indkøb.
Opdateret