Få vejledning hos Patientkontoret
Patientkontoret vejleder på disse områder
Patientvejlederne kan blandt andet hjælpe dig med at:
- forstå dine rettigheder som patient
- finde vej i både primærsektoren (fx din læge) og det sekundære sundhedsvæsen (fx hospitaler)
- få overblik over, hvordan du kan komme videre i et behandlingsforløb
- afklare misforståelser mellem dig og sundhedsvæsenet
- skabe dialog mellem patient og sundhedspersonale
- få vejledning om klager og erstatningsmuligheder
- udforme og sende en klage eller patienterstatningsanmeldelse
- få vejledning om, hvordan du indberetter utilsigtede hændelser (UTH)
- få oplysning om maksimale ventetider ved alvorlig sygdom
- få hjælp til aktindsigt i din patientjournal
- få rådgivning om behandlingsmuligheder i Danmark og i udlandet.
Se her, hvad vi kan hjælpe dig med
Før dit behandlingsforløb
Under dit behandlingsforløb
Efter dit behandlingsforløb
Hvem skal du kontakte, hvis du har brug for
Det skal du vide om Patientkontoret
Når du kontakter Patientkontoret, skal du vide, at vi:
- yder uafhængig vejledning
- har tavshedspligt
- registrerer alle henvendelser — men du kan være anonym, hvis du ønsker det
- ikke har adgang til journaler, men med dit samtykke kan vi indhente relevante oplysninger
- videregiver generelle problemstillinger til samarbejdspartnere, hvis vi ser et mønster
- udarbejder en årlig rapport til Indenrigs- og Sundhedsministeriet
- arbejder med en empatisk, dialog- og løsningsorienteret tilgang.
Vi møder patienterne der, hvor de er, og hjælper ofte med at skabe forståelse og god dialog mellem patient og sundhedspersonale.
Hvem møder du på Patientkontoret?
Sådan kontakter du Patientkontoret
Ring til os
Har du spørgsmål om dine rettigheder og muligheder i sundhedsvæsenet, fx om ventetider på udredning og behandling, er du velkommen til at ringe.
Telefon: 97 64 80 10
Mandag-fredag kl. 9.00-12.00
Personligt fremmøde
Vores vejledning foregår som udgangspunkt telefonisk.
Hvis der er behov for et personligt møde, aftales det direkte med patientvejlederen.
Adresse:
Regionshuset
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Øst
Skriv til os
Du kan sende en besked via Digital Post. Du skal logge ind med MitID.
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)
Du kan også sende et brev til:
Regionshuset
Att.: Patientkontoret
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Øst
Kontakt
Patientkontor
Telefon
97 64 80 10Mandag-fredag kl. 9.00-12.00
Sikker mail
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)Region Nordjylland
9220 Aalborg Øst
Kontakt patientkontoret i andre regioner
Hvis du bor i en anden region end Region Nordjylland, skal du kontakte Patientkontoret i den region, du bor i.