Forvaltning
Fællesregional Systemadministrator (FSA)
Den fællesregionale systemadministrator har en central og koordinerende rolle, idet der skal løses fællesregionale opgaver, som både har administrativ, brugerrettet og teknisk karakter, herunder f.eks. bevare overblik over indmeldte fejl, kvalificere ændrings- og videreudviklingsønsker, test af fejlrettelser og ny funktionalitet i FMB. Derudover har forvaltningen ansvaret for at sikre, at kontrakten overholdes med leverandøren og driftsleverandøren omkring drift-, vedligehold og support af FMB.
Fællesregional systemadministrator har følgende opgaver:
- Sekretariatsbetjening af Forretningsstyregruppen og Brugergruppen.
- Kontakt til leverandører og de regionale forvaltere.
- Løbende dialog med interne og eksterne parter/interessenter.
- Informere og kommunikere om forhold som er relevante for systemets drift fx varsling af servicevinduer, ny funktionalitet m.m.
- Løbende opsamling af videreudviklingsønsker både fra brugere og leverandører.
- Udarbejde og vedligehold roadmap for systemet.
- Udarbejde beslutningsoplæg og porteføljerapportering.
- Ændringshåndtering.
- Gennemføre test af nye releases.
- Udarbejdelse af det årlige budget og regnskab.
FMB har hhv. en forretningsstyregruppe og en brugergruppe. Læs mere herunder, hvordan de to er organiseret.
Opdateret