Service og Rengøring går i forvejen

Om Regionen

Det nye universitetshospital står over for en spændende og intensiv periode med færdiggørelse, aktivering og ibrugtagning. For at sikre, at bygningerne står klar til indflytning, er Service og Rengøring allerede i fuld gang med at udføre den første rengøring af de afleverede bygninger.
Mariann Nielsen, Helle Holmsgaard, Bushra Andersen, Jasmin Møller, Mathilde Kondrup Nielsen og Kasper Svindborg Sørmer-Sørensen er rykket ind i Hospitalsbyen.

Selvom Hospitalsbyen stadig er en byggeplads, er det vigtigt, at de afleverede bygninger og overflader vedligeholdes og holdes rene. Vedligeholdelsesopgaven og styring på rengøringsydelsen kræver et stort koordineringsarbejde og et tæt samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.

En del af noget større

Til at udføre vedligeholdelsesopgaven har Service og Rengøring ansat et team af dedikerede medarbejdere, som har deres daglige arbejdsgang på de mange kvadratmeter i Hospitalsbyen.

Rengøringsydelsen i Hospitalsbyen er – for nuværende – anderledes end den kliniske rengøring, som vi kender. Det nye team har taget godt imod udfordringen med at være nogle af de første i Hospitalsbyen, og de har været gode til at tilpasse sig forholdene, som er meget anderledes end det, de er vant til:

- Jeg synes, det er utrolig spændende at arbejde et sted, hvor alt er nyt, og man kan være med til at sætte rammerne fra starten, siger Kasper Svindborg Sørmer-Sørensen, der er er en del af teamet og nyvalgt AMiR.

- At være en del af noget større er noget af det bedste ved at arbejde i Hospitalsbyen, siger Jasmin Møller.

Trods medarbejderne positive indstilling og professionelle tilgang, er det naturligt, at der også følger nogle udfordringer med dét at være blandt de første, der skal arbejde i de nye rammer i Hospitalsbyen:

- Det kan være en udfordring, at det stadigvæk er en byggeplads, hvor der er langt til toiletter, pauser osv. fortæller Jasmin og fortsætter: - Der er ikke så mange kollegaer i afdelingen.

- Alt er nyt for alle, og mange gange skal der først findes en måde at gøre tingene på, før man rent faktisk kan komme i gang med en opgave. De store afstande, og at vi måske/måske ikke har et sted at klæde om og holde pause kræver også lidt tålmodighed. Men det er udfordringer jeg ser positivt på, da jeg ved, det bliver bedre, fortæller Kasper Svindborg Sørmer-Sørensen.

Kontakt:

Susanne Grønning Sørensen, chef for Service & Rengøring, Aalborg Universitetshospital

Mobil: 4062 9330, mail: sugs@rn.dk