- Den kommunale sagsbehandler foretager en sagsbehandling med henblik på visitation og udfylder det digitale matchningsskema, der automatisk sendes til Fagligt Kontor i Specialsektoren.
- Fagkonsulenten i Specialsektoren kontakter institutionslederen med henblik på at matche et tilbud.
- Sagsbehandler i kommunen kontaktes, når der er matchet til et relevant tilbud, og denne foretager en visitation.
- Specialsektoren sender en betalingsaftale pr. sikker e-mail til den kommunale sagsbehandler med henblik på tilkendegivelse pr. e-mail om, at aftalen accepteres.
- Ved venteliste til tilbuddet registreres borgeren på ventelisten.
Gå til det digitale matchningsskema
Tillægsydelser
Ved behov for tillægsydelser i forbindelse med indskrivning til et tilbud beskrives de tillægsydelser, der er behov for.
Tillægsydelser er ekstraordinære ydelser, der ligger uden for det, der tilbydes inden for tilbuddets hovedydelser (f.eks. ledsagelse, rådgivning eller psykologbistand eller blot flere enheder af et delelement af en ydelse f.eks. ekstra pleje eller opsyn).
Indhold og formål med tillægsydelsen beskrives af Specialsektorens fagkonsulent i samråd med tilbuddet, ligesom timeantal (fordelt på døgnet) begrundes og specificeres. Det beskrives, hvilke faggrupper der yder tillægsydelsen. Beskrivelsen og prisen for tillægsydelsen fremgår af betalingsaftalen.