Strategi og Styring er en stabsfunktion, der varetager administrative processer samt tværgående styring og understøttelse af hele Digitalisering og IT.
Dette så de enkelte funktioner og kontorer kan fokusere på fagspecifikt indhold og kvalitet. En kerneopgave på tværs er bl.a. at understøtte datadrevet ledelse og dermed medvirke til at hæve beslutningsgrundlag og udvikling i de enkelte kontorer.
Kontoret er overordnet inddelt i to teams:
Strategi og Portefølje
Den samlede budgetproces
- Digitalisering og ITs årsjhul, bl.a. jf. porteføljestyring, trendbudget, gevinst/værdi
- Samarbejde med Patientforløb, Økonomi og hospitaler
- Sammenhæng mellem de regionale porteføljer og den fællesregionale portefølje via rollen PMO5 under Regionernes Sundhedsteknologi og Innovation (RSI)
Porteføljestyring
- Agil Porteføljestyring
- Initiativer/indsatser via den fællesregionale portefølje og RSI
Analyseopgaver
- Projektmodning
- Snitflader til projekt, arkitektur, portefølje, samt bidragsydere til dagsordener, strategier m.m.
Arkitektur
- Digitalisering og ITs Arkitekturboard
- Sparring og videndelingsforum for arkitekter
- Rådgivning og sparring til ledelse og projekter
Styring og Sekretariat
Strategisk ledelsesunderstøttelse og organisationsudvikling
- Administrativ understøttelse af ”hele paletten” ift. ledelse og nøgleroller, bl.a.: facilitering af dagsordenspunkter og referater fra administrativt, politisk og nationalt regi
- Udarbejdelse af materialer ift. strategiske tiltag og indsatser
Rapportering
- Medvirke til den samlede afrapportering fra DIT ift. administrativt, politisk og nationalt regi
- Understøttelse af ”datadrevet ledelse” samlet set i DIT
Rapportering
Medvirke til den samlede afrapportering fra DIT ift. administrativt, politisk og nationalt regi.
Understøttelse af ”datadrevet ledelse” samlet set i DIT Rapportering
Medvirke til den samlede afrapportering fra DIT ift. administrativt, politisk og nationalt regi.
Understøttelse af ”datadrevet ledelse” samlet set i DIT
Service Delivery Management
- Leverandørstyring; SLA-opfølgning og rapportering fra leverandører
- Kontraktstyring og –opfølgning
HR, personale og løn
- Rekrutteringsprocessen (on- og offboarding)
- Facilitering af lønsum samt lønforhandlingsproces
- LMU- og arbejdsmiljøbetjening
Sekretariat, reception og facility management
- Kommunikation internt (P-Net og web etc.)
- Daglig betjening af ad-hoc opgaver ift. DITs ansatte
- Daglig drift ift. facility/drift af lokationer i samarbejde med Fællesadministrationens samt AUHs servicefunktioner.