Hvad laver en kontorassistent?
Som kontorassistent er du dedikeret til at løse de administrative opgaver, der følger af, at vi leverer sundheds- og specialydelser til Region Nordjyllands 600.000 borgere.
Vi er optagede af digitalisering og automatisering af de administrative opgaver, og du kommer i berøring med både softwarerobotter, kunstig intelligens og forskellige digitale platforme. Derfor skal du både have blik for detaljerne i dine egne opgaver og kunne se muligheder og helheder på tværs af organisationen.
Og du skal naturligvis kunne lide at arbejde med mennesker, it og tal i en spændende hverdag, hvor opgaverne hele tiden udvikler sig.
Vores elever får et bredt fagligt grundlag, så de kan arbejde inden for en række områder. Fx arbejder nogle af vores tidligere elever i dag som:
- Lønkonsulent
- Økonomikonsulent
- Informationssikkerhedskonsulent
- Faglig koordinator
- ESDH-konsulent
- Dagpengekonsulent
- Sagsbehandler
- Forhandlerkonsulent
Bliv kontorassistent i Region Nordjylland
Uddannelsen tager to år og veksler mellem skole og praktik. Du skal på fire skoleophold i løbet af din uddannelse. Opholdene varer 13-15 uger. På skolen får du fag som fx Mundtlig & skriftlig kommunikation, Administration & sagsbehandling og Økonomi.
I løbet af din praktik kommer du forbi fire forskellige funktioner eller kontorer:
- En regnskabsfunktion
- Løn og Personale
- Elektronisk Sags- og DokumentHåndtering (ESDH)
- I-sikkerhed
Den afdeling, du er i praktik hos, sørger for, at du får en detaljeret plan for din oplæring, så du selv kan følge med. Du får tilknyttet en fast oplæringsansvarlig, som sikrer, at du udvikler dig og indgår i afdelingens fællesskab.
Videreuddannelse allerede i din elevtid
Hos os stopper din udvikling ikke med uddannelsen. Allerede i din elevtid kan du videreuddanne dig ved at læse ekspertfag på akademi-niveau, som du kan få merit for senere, hvis du begynder på kommunomuddannelsen.