Hvad laver en indkøber?
I Operationelt Indkøb sørger vi for at få de rette varer hjem til det rette tidspunkt. Vi har den daglige kontakt til hospitalerne og institutionerne vedrørende bestilling af varer, fakturering og implementering af udbudsaftaler. Vi organiserer og koordinerer dette, og vi spiller dermed en helt central rolle i at sikre et optimalt flow i denne proces.
Som indkøbselev får du en alsidig hverdag præget af spændende udfordringer og oplevelser. Du lærer nyt fra første dag, og du får ansvar for egne opgaver samtidig med, at du har mange hjælpsomme kolleger bag dig.
Målet med uddannelsen er, at du bliver i stand til at håndtere de mange forskellige aspekter, der er forbundet med indkøb i en stor offentlig organisation.
Vi er optaget af digitalisering og automatisering af de administrative opgaver, og du kommer i berøring med både softwarerobotter, kunstig intelligens og forskellige digitale platforme.
Derfor skal du både have blik for detaljerne i dine egne opgaver og kunne se muligheder og helheder på tværs af organisationen. Og du skal naturligvis kunne lide at arbejde med mennesker, it og tal i en spændende hverdag, hvor opgaverne hele tiden udvikler sig.
Bliv indkøber i Region Nordjylland
Uddannelsen tager 2 år og veksler mellem praktik i Regionen og skoleforløb specialdesignet til netop indkøbselever. Skoleopholdet består af 2 x 2 ugers grundforløb og 3-4 valgfag af hver en uges varighed. Skoleopholdene vil foregå på Business College Syd på Als. Ophold og transport bliver betalt af Operationelt Indkøb.
I løbet af din praktik kommer du forbi de tre forskellige teams i kontoret:
• Team Indkøbsdrift
• Team Indkøbssupport
• Team Indkøbscontroller
Du får tilknyttet en fast oplæringsansvarlig, som sikrer, at du udvikler dig og indgår i kontorets fællesskab. Du får en dynamisk plan for din oplæring, som følger den løbende udvikling på kontoret.

Videreuddannelse allerede i din elevtid
Hos os stopper dinfaglige udvikling ikke med uddannelsen. Allerede i din elevtid kan du videreuddanne dig ved at læse ekspertfag på akademi-niveau, som du kan bruger til efteruddannelse.
Det praktiske
Vi ansætter indkøbselever i september hvert år og begynder rekrutteringen i løbet af maj/juni samme år.
Da vi er en offentlig myndighed, skal vi slå alle ledige stillinger op. Derfor tager vi ikke imod uopfordrede ansøgninger. Men på www.job.rn.dk kan du tilmelde dig vores jobagent, så får du besked, når vi slår elevstillingerne op.
Vi sørger for, at du får en fast uddannelsesansvarlig, som følger op på dig og dine læringsmål i løbet af uddannelsen.
Din mødetid vil som regel være mellem 08.00-15.30 mandag til torsdag og 08.00-15.00 fredag.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med HK. Hvis du er over 25 år, får du voksenelevløn.