• Spring navigation over
  • Kontakt
  • Job
  • Nyheder
  • Presse
  • Adgang med Tegn
  • For ansatte
  • English
Region Nordjylland - I gode hænder
  • Om Region Nordjylland
    Om Region Nordjylland

    Oversigtsliste Om Region Nordjylland

    • Budget og regnskab

    • Nordjyllands dataplatform

    • Dine rettigheder når regionen behandler oplysninger om dig

    • Digital post

    • Indkøb

    • Licitationer og udbud

    • Bæredygtighed og grøn omstilling

    • Organisation

    • Strategier og politikker

    • Åbenhed i forvaltningen

    • Samarbejde med erhvervsliv

    • Design

    • Sociale medier

    • Vision og retning

    • Podcasts - Lyt til Region Nordjylland

  • Politik
    Politik

    Oversigtsliste Politik menu

    • De regionale politikere

    • Regionsrådet

    • Se Regionsrådsmøder

    • Udsatterådet

    • Dialog med politikerne i Region Nordjylland

    • Politiske udvalg under Regionsrådet

    • Forretningsudvalget

    • Kontaktudvalget

    • Sundhedssamarbejdsudvalget

    • Vederlag for politisk arbejde

    • Partistøtte

  • Sundhed
    Sundhed

    Patient i Region Nordjylland

    Patient i Region Nordjylland

    • Ukraine

    • Vaccinationer

    • Akut sygdom

    • Vigtig information om coronavirus

    • Hospitaler

    • Dine rettigheder som patient

    • Praktiserende læger og behandlere

    • NemSMS

    Til sundhedsfaglige og samarbejdspartnere

    Patient i Region Nordjylland

    • NorDac

    • Folkesundhed

    • Forskning

    • IV behandling i kommunalt regi

    • Kontaktliste for kommunernes hjemmepleje

    • Kontaktliste til kommuner på børneområdet

    • National og Tværsektoriel IT

    • Nord-KAP

    • Planer på sundhedsområdet

    • Platform for Sundhedsinnovation

    • Rehabiliteringsindsatser for mennesker med kronisk sygdom

    • Samarbejde med kommuner omkring infektionshygiejne

    • Samskabelse

    • Sundhedsaftalen 2019

    • Sundhedsatlas

    • Sundhedsfaglige råd og udvalg

    • Sundhedshuse

    • TeleCare Nord

    • Telesundhed

    Undersøgelse og behandling

    CT-skanner

    Undersøgelser og behandlinger på regionens hospitaler:

    • Aalborg Universitetshospital
    • Regionshospital Nordjylland
    • Psykiatrien

    Nyt Aalborg Universitetshospital

  • Regional Udvikling
    Regional Udvikling

    Oversigtsliste Regional Udvikling

    • Nyheder

    • Fakta og statistik

    • Strategier og planer

    • Analyser og rapporter

    • Politik og organisation

    • Søg udviklingsmidler

    • Internationalt samarbejde

    • Sundhedsinnovation

    • Mobilitet og infrastruktur

    • Klima og bæredygtighed

    • Uddannelse og kompetence

    • Kultur

    • Jordforurening

    • Råstoffer

    • Vækstforum Nordjylland 2007-2018

    • Business Region North Denmark

  • Specialsektoren
    Specialsektoren

    Oversigtsliste Specialsektoren

    • Regionens tilbud

    • Gør karriere i Specialsektoren

    • Til brugere og pårørende

    • Til kommunerne

    • VISO

  • Om Region Nordjylland
  • Politik
  • Sundhed
  • Regional Udvikling
  • Specialsektoren
  • Fakta om Nordjylland
  • Job-i-Region-Nordjylland
  • Uddannelse-menu
  • Tilgaengelighedserklaering
  • Cookies
  • Kontakt
  • Job
  • Nyheder
  • Presse
  • Adgang med Tegn
  • For ansatte
  • English
  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
Region Nordjylland

Du er her

  1. Forside
  2. Karriere
  3. Vikarservice
  4. Praktisk info
PRINT DEL
  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Vikarservice Region Nordjylland

Vikarservice

  • Til dig, der gerne vil være vikar
  • Praktisk info
  • Afsnit og kontakt
  • Kurser og undervisning
  • Timeseddel og løn
  • Nyhedsbreve og referater
  • Mission og vision

Praktisk info

Praktisk info til vikarer

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Aflysning - Kan en vagt aflyses?

    Ja, afdelingerne kan aflyse din vagt indtil 4 timer inden vagten. Aflyses vagten og der er under 4 timer til vagten, er afdelingen forpligtet til at betale løn for hele vagten. Bliver du til gengæld enig med afdelingen om ikke at komme på arbejde eller at gå før hjem, er afdelingen kun forpligtet til at betale for de timer du har været der.

    Hvis din vagt er aflyst udenfor Vikarservice' åbningstid, kan du komme på listen i somatikken ved at bede afsnittet fjerne dig fra vagten i AXP og i psykiatrien ved at ringe til Informationen i psykiatrien på tlf.: 97 64 30 00

    Hvis en vagt aflyses, og Vikarservice kan anvise dig en tilsvarende vagt på en anden afdeling, skal tage imod denne vagt for at være berettiget til løn. Det er op til dig om du siger nej tak til den nye vagt, men så får du ikke løn for vagten. 

    Hvis din vagt aflyses udenfor åbningstiden for Vikarservice, vil afdelingen ringe til dig og aflyse og af-booke dig i AXP. Du vil fremstå som værende ledig i AXP og kan derfor blive ringet op vedr. vagt i anden afdeling. Hvis du ikke ønsker at være ledig, skal du opdatere AXP, så du ikke længere er ledig til den pågældende vagt.

  • Arbejdsulykker

    Hvis du kommer til skade under dit arbejde på hospitalet, skal du hurtigst muligt melde det til nærmeste leder i det afsnit, du har vagten. Det er afsnitslederens ansvar at anmelde arbejdsulykken.

    Det er en arbejdsulykke, hvis: 

    • Der er tale om en personskade (fysisk eller psykisk) 
    • Skaden skal være forårsaget af en hændelse eller en påvirkning. 
    • Hændelsen eller påvirkningen skal have sammenhæng med arbejdet 
    • Skaden skal være indtruffet pludseligt eller inden 5 dage 

    Som medarbejder på et af regionens hospitaler er du automatisk forsikret imens du er på arbejde. 

  • AXP - Vikarbookingsystem

    AXP er et browser-baseret vikarbookingsystem, som du kan tilgå fra alle platforme (computer, tablet og smartphone).

    Log på AXP

     

    Bestemmer jeg selv mine arbejdstider?

    Du kan som vikar logge dig ind i AXP efter oprettelse og aktivering som vikar. For at få tilbudt vagter, skal du i din personlige AXP kalender melde dig disponibel (feltet er grønt) eller ikke disponibel (feltet er rødt). Hvis ikke du markerer noget, vil feltet være gråt. For at undgå spildtid for os, og at du bliver unødvendigt forstyrret, er det vigtigt, at du ændrer dine vagtønsker, hvis du bliver forhindret i at tage en vagt eller bliver booket i en anden Region. Kan du ikke ændre vagten, kan du kommentere på vagten i AXP.

    Bestemmer jeg selv hvilke afsnit jeg vil arbejde på?

    Du kan som vikar selv bestemme, hvilke afsnitdu vil arbejde på – dette aftales med os ved tilknytning eller efterfølgende. Har du ændringer sender du dem blot i en mail til Vikarservice.

    Hvad vil det sige at sidde fast vagt?

    En fast vagt betyder at en patient har behov for hyppig observation. Det kan dreje sig om en patient med kritisk sygdom, demens, delir eller uhensigtsmæssig adfærd. 

    Hvad vil det sige at være gangvagt?

    En gangvagt betyder at man passer en lille gruppe patienter sammen med noget af det faste personale i afdelingen. Det vil primært være basale sygeplejeopgaver som hjælp til personlig hygiejne, ernæring, mobilisering, klargøring til diverse undersøgelser og behandlinger og klargøring til udskrivelse.

    Psykiatrivagt

    I psykiatrien skelner vi ikke mellem gangvagt og fast vagt. Det betyder, at man som psykiatrivagt kan blive bedt om at være fast vagt i noget af vagten og ellers være gangvagt den øvrige tid. Det vil altid være det faste personale i afdelingen, der afgør, hvem der er den bedst kvalificerede til at være fast vagt i den pågældende vagt.

    Hvordan får jeg tilbudt en vagt?

    Hvis der er en vagt, der passer til de kriterier du har valgt (tidspunkt, vagttype, afdeling og område) vil du stå som ledig. Når vi tilbyder dig en vagt, foregår det enten via SMS eller opkald og det vil i AXP fremstå som om du er booket til vagten. Bookingen af vagten gælder først, når du har accepteret og fået bekræftelse fra os. Markeringen af vagten er en del af vores arbejdsgang og skal ikke opfattes som en booking, før den er bekræftet af dig og os.

    Udenfor åbningstiden, kan du læse mere om, hvordan du får tilbudt vagter under punktet "Kundeweb AXP" længere nede på denne side. 

  • Brugerråd

    Vikarservice Region Nordjylland har oprettet et brugerråd, som skal bidrage til at sikre dialog med brugere af vikarenheden.

    Brugerrådets opgaver er bl.a.:

    • Inddragelse i principielle og overordnede spørgsmål
    • Komme med ideer til, hvordan Vikarservice kan optimere og kvalitetsudvikle drift, organisering, arbejdsgange og arbejdsmiljø
    • Kvalificering af hjemmeside
    • Kvalificering af skriftligt materiale til vikarer og rekvirenter

    Se dagsordener og referater fra brugerrådsmøder.

     

    Repræsentanter i Brugerråd

    Formand for Brugerrådet er leder af Vikarservice Birgitte Hoflund Elkjær. Du kan læse om Brugerrådet her. Brugerrådet består af repræsentanter fra vikarer og rekvirenter:

    Regionshospital Nordjylland
    Driftsansvarlig leder Birgit Boe Larsen, Talenternes Hus/VenSim

    Psykiatrien
    Afsnitsledende sygeplejerske Maiken Quist Slott, Distriktspsykiatrisk afsnit N5

    Aalborg Universitetshospital
    Afsnitsledende sygeplejerske Maj-Britt Nørgaard, Infektionsmedicinsk afsnit 7Ø

    Thisted sygehus

    Afsnitsledende sygeplejerske Henriette Skovbo, Sengeafsnit for Medicinske Sygdomme M5, Thisted


    Vikarer
    Social- og sundhedsassistent Susanne Kastrup
    Lægestuderende (SPV) Gustav Holck Normann, Formand for FADL Aalborg lokalenhed 
    Sygeplejestuderende Johannes Børresen

    Yngre læger - ingen repræsentant

  • Find vej og parkering

    Aalborg Universitetshospital

    Se oversigt over, hvor der er mulighed for at parkere på Aalborg Universitetshospitals forskellige adresser:

    • Aalborg, Syd
    • Aalborg, Nord
    • Farsø
    • Hobro

    Parkeringsregler på Aalborg Universitetshospital, Syd

    Pr. 15. januar 2020 er der nye parkeringsregler for alle medarbejdere, vikarer, patienter og pårørende på Aalborg Universitetshospital Syd.

    Reglerne gælder således også for dig som vikar tilknyttet Vikarservice, hvis du kører i bil til arbejde og har brug for en parkeringsplads, når du tager vagter på Syd (indtil videre er der ingen ændringer for Nord eller Psykiatrien. Vikarer tilknyttet Psykiatrien har også mulighed at registrere registreringsnummer, således at de også har mulighed at parkere på hospitalets parkeringsområder)

    Du skal gøre følgende:

    • Du vil modtage et link til den e- mail som er registeret i AXP, hvorefter du skal registrere dit registreringsnummer på den bil, du bruger på arbejde. Du kan registrere max. 2 biler.

    • Du vil efterfølgende modtage bekræftelse fra parkeringsfirmaet APCOA. Du kan først parkere på personaleparkering, når du har modtaget bekræftelsen. Bekræftelsen sendes i begyndelsen af januar 2020.

    • Når du har modtaget denne bekræftelse, kan du parkere på de områder, som er udpeget til personaleparkering. Det er parkeringshuset på Mølleparkvej, parkeringen bag administrationsbygningen Urban, Hobrovej 42A og D samt parkeringsområderne ved Forskningens Hus på Sdr. Skovvej.

      Der vil være udvalgte parkeringsmuligheder aften (fra kl. 16) og nat (til kl. 7) foran Medicinerhuset ved det lille parkeringsområde ved Mølleparkvej / Hobrovej (tættest på Medicinerhusets ambulanceholdeplads). Disse vil være skiltet, så du ved, om du må parkere der.

    • Din parkeringstilladelse gælder kun, når du er på arbejde via Vikarservice, og så længe du er tilknyttet Vikarservice som vikar. Når du ophører med at være vikar, vil din tilladelse blive slettet

    • Du skal være opmærksom på at ændre registreringsnummer, hvis du skifter bil eller har en lånebil. Dette gøres ved at skrive til ID kort kontoret på aalborgUHparkering@rn.dk

    Hvis du har brug for hjælp eller er i tvivl om ovenstående, er du velkommen til at kontakte os i Vikarservice.

    Find vej og parkering

    Regionshospital Nordjylland

    Se kort over parkeringsmuligheder på de forskellige adresser:

    • Parkering Hjørring
      PDF, 248 KB
    • Parkering Frederikshavn
      PDF, 423 KB
    • Parkering Neuroenhed Nord, Brønderslev
      PDF, 482 KB
    • Parkering Skagen Gigt- og Rygcenter
      PDF, 495 KB

    Psykiatrien

    Se oversigt over, hvor der er mulighed for at parkere på Psykiatriens forskellige adresser:

    • Psykatrien, Aalborg Universitetshospital, Mølleparkvej 10
    • Brønderslev Psykiatriske Sygehus

    Find vej og parkering

  • Hygiejne

    Håndhygiejne

    Vi forventer, at personale, der har opgaver med pleje, undersøgelse og behandling, udfører korrekt håndhygiejne. Gældende retningslinjer findes i PRI – søg på ”håndhygiejne”. 

     

    Uniform

    Vi forventer, at du bruger uniform med korte ærmer. Uniformen skal bæres lukket og dække dit personlige tøj. Uniformen skiftes dagligt, samt hvis den bliver forurenet. Du skal selv sørge for rent fodtøj. Nogle afsnit, f.eks. operationsafsnit, har dog andre regler for fodtøj. 

    I psykiatrien benyttes uniform kun på et enkelt afsnit, N4, (uniform udleveres på afsnittet), ellers benyttes eget tøj. 

     

    MRSA (Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus)

    Har du inden for de seneste 6 måneder arbejdet/været indlagt på et sygehus uden for Norden og Holland eller arbejdet/opholdt dig i krigszoner, flygtningelejre eller lignende, skal du podes for MRSA. Kontakt Vikarservice. Du må arbejde fra podningen er foretaget, med mindre du har symptomer på akut sygdom. 
    Læs mere om regionens retningslinjer og instrukser for hygiejne i PRI.
  • ID-kort

    Somatikken

    Alt personale med patientkontakt, skal have et ID-kort fra Region Nordjylland. Du får lavet ID-kort på Syd mellem højhuset og onkologisk forhal, hvor du bliver fotograferet i fotoboksen. Hvis du har et ID kort i forvejen, kan du bruge det samme billede, hvis du ønsker det. Det ligger i arkivet, og du skal bare gøre opmærksom på det ved bestilling af ID kortet.

    Åbningstid
    Mandag kl. 09.00 til kl. 12.00
    Onsdag kl. 12.30 til kl. 15.30
    Den 1. hverdag i måneden fra. kl. 09.00 til 15.00.
    Det er muligt at tage billede i Fotoboksen udenfor åbningstiden. Nøglen kan afhentes i Informationen i Højhuset (bygning 16). Er du tidligere blevet fotograferet, skal du blot oplyse dit 4-cifrede brugernavn og så kan billedet findes fra arkiv.

    Du skal efter fotograferingen aflevere den udfyldte seddel i postkassen overfor Fotoboksen.
    Har du ikke mulighed for at benytte Fotoboksen, kan du sende en e-mail til idkort@rn.dk med følgende oplysninger:

    • Navn
    • Vikartype (medicinstuderende er ”SPV”, læge er "Lægevikar", alle andre er ”Vikar”)
    • 4-cifrede brugernavn. Kender du ikke dit brugernavn,kan du benytte dit telefonnummer
    • Vellignende foto (skal være pasfoto-format og sort/hvid med hvid baggrund)

    ID-kortet kan afhentes i Informationen på Sygehus Syd i Aalborg efter kommende mandag eller onsdag.

     

    Afmeldelse og tabte kort

    Hvis du stopper med at arbejde som vikar, skal du aflevere/sende kortet Helle Petersen, Teknisk afd. Syd., hvorefter kortet vil blive deaktiveret.

    Taber man kortet skal man rette henvendelse til Helle Petersen, personligt eller via mail til idkort@rn.dk. Herefter vil kortet blive deaktiveret og nyt vil blive udstedt.

     

    Psykiatrien

    Psykiatrien udsteder ikke ID-kort til vikarer.

  • Kundeweb AXP

    Du bestemmer selv om dit navn og telefonnummer skal kunne søges frem i kundeweb. Hvis du ønsker at stå i kundeweb, skal du logge ind i AXP og gå ind i "Personlige oplysninger", trykke på den lille blyant til højre i "Persondata og sætte flueben i "Acceptér direkte kontakt fra kunde".

    Afdelingerne har adgang til at se ledige vikarer i AXP udenfor åbningstiden for Vikarservice, hvis du har sat kryds i "Acceptér direkte kontakt fra kunde" under personlige oplysninger i AXP. Husk at opdatere AXP, hvis dine vagtønsker ændres. Det er vigtigt at du har lyd på telefonen, hvis du har valgt at være på tilgængelig i kundeweb.

    Log ind i AXP
  • Rygning

    Ny røgpolitik er trådt i kraft  1. januar 2020 for alle regionsansatte inklusiv vikarer. 

    Politikken betyder, at ansatte i Region Nordjylland ikke må ryge inden for arbejdstid. Det er heller ikke tilladt at flexe ud for at ryge.

    Politikken er godkendt i Hovedudvalget og i Regionsrådet.

  • SPV - Befordringsgodtgørelse

    Der er to typer befordringsgodtgørelse for SPV vagter. Refusion for dokumenteret kørsel med offentlig transportmiddel og betaling for transporttid (jf. overenskomstens §21.)

    Betaling for transporttid udbetales ved, at man skriver på timesedlen, hvilken by man befinder sig i, når man tager vagten. Så udbetales transporttiden automatisk med den indberettede løn udregnet efter estimeret rejsetid på rejseplanen.dk.

    Refusion for dokumenteret kørsel med offentlig transportmiddel sker ved, at sende dokumentationen til Vikarservice. Denne kan sendes med intern post eller på mail til Sisse Camilla Leerberg på s.leerberg@rn.dk.  Rejser du på rejsekort, skal du logge dig ind på rejsekort.dk og tage et skærmbillede af din rejse inkl. beløb. 

  • Vagtværelse

    Når du tager to eller flere på hinanden følgende vikarvagter i Region Nordjylland, har du mulighed for at få stillet et vagtværelse til rådighed. Du skal bare spørge efter det, når vi booker dig, så ordner vi alt det praktiske.

  • Sygdom

    Hvis du er booket til en vagt og bliver syg, skal du hurtigst muligt give Vikarservice besked. Hvis du bliver syg uden for vores åbningstid skal du kontakte afsnittet direkte. Find telefonnumre til alle afsnit. 

    Du skal under alle omstændigheder give os besked, da du kan være berettiget til sygedagpenge – også selvom du ikke er på dagpenge.

    Husk desuden at give os besked, når du er rask igen.

     

    Hvornår får jeg sygeløn fra regionen?

    1. Er du registreret som tilkaldevikar skal beskæftigelseskravet på 74 timer inden for de sidste 8 uger være opfyldt for at få sygeløn af arbejdsgiver og du skal have været på arbejde dagen før 1. sygedag.

    2. Det er det afsnit, som du skulle have haft vagt på, da du blev syg, som skal betale sygeløn. Arbejdsgiver er i denne sammenhæng afsnittet

    3. Som timelønnet tilkaldevikar er du ansat til den vagt, der er booket, men ikke ansat længere, når vagten er slut. Du er tilknyttet Vikarservice, men ikke fastansat.

     

    Hvornår får jeg sygedagpenge fra kommunen?

    1. Opfylder du ikke beskæftigelseskravet på 74 timer inden for de sidste 8 uger og ikke har været på arbejde dagen før 1. sygedag, sender Dagpengekontoret i regionen en elektronisk besked til kommunen, hvor der oplyses om 1. sygedag og antal arbejdstimer

    2. For at opfylde beskæftigelseskravet ved kommunen skal du være medlem af en arbejdsløshedskasse og dagpengeberettiget ved ledighed

    3. Du skal være tilmeldt jobcenteret som ledig på tidspunktet for sygemeldingen

    Vi ved som arbejdsgiver ikke, om medarbejderen opfylder beskæftigelseskravet, dvs. er medlem af en A-kasse. Det er derfor dig selv som medarbejder, der skal kontakte Vikarservice og melde dig syg, når du ved, at du opfylder beskæftigelseskravet ved enten arbejdspladsen eller kommunen, dvs. at du enten skal have sygeløn fra regionen (det afsnit du skulle have arbejdet på) eller sygedagpenge fra kommunen.

  • Uniform og omklædning

    Aalborg Universitetshospital, Syd

    • Henvendelse på afdelingen, hvor du skal have vagt, hvor du får udleveret et wildcard til uniformsautomaten. Se guide til uniformsautomaten.
    • Uniformsautomaten finder du i kælderen under højhuset elller under Medicinerhuset
    • Du må tage én uniform i uniformsautomaten ad gangen 
    • Aflever adgangskortet på afdelingen igen inden vagtstart 
    • Kvinder kan benytte omklædningsrum 16, 17, 18 og 19 og herrer kan benytte omklædningsrum 31A i højhuset og omklædningsrum 3. Alternativt kan du klæde om på afdelingen. 
    • Husk at låse dine ejendele / værdigenstande inde i aflåst taskeskab på afdelingen
    • Efter afsluttet vagt afleveres tøjet i returautomaten ved siden af nøddepotet 
    • Tørklæder: På Syd i højhuset, henter du tørklæder ved uniformsautomaten, hvor der er opstillet skabe til operationspersonale. Herudover er der tørklæder på en vogn sammen med graviditetsbukser. I Medicinerhuset findes tørklæder i nøddepotet

     

    Aalborg Universitetshospital Nord

    • Ulåst tøjdepot findes inden for hovedindgangen ned ad trappen til højre 
    • Omklædning foregår på afsnittet, hvor det anvises 
    • Husk at låse dine ejendele / værdigenstande inde i aflåst taskeskab 
    • Efter afsluttet vagt afleveres tøjet i snavsetøjspose i tøjdepotet
    • Tørklæder findes i uniformsdepotet

    Nyt vedr. uniformer på Aalborg UH, Nord:

    Det åbne depot med uniformer afløses af skabe (kaldet Texi-skabe) fra på mandag den 26. april. For at få adgang til disse, skal dit ID kort registreres med en pinkode. Denne pinkode kan gives af de medarbejdere, som vil være til stede de første 14 dage efter den 26.4 - ved vagtstart på alle vagter. Hvis du skal have dit kort registreret med pinkode herefter, skal du kontakte ID kortkontoret via mail: idkort@rn.dk. Her skal du angive dit 4-cifrede brugernavn (til IT systemerne) eller dit mobilnummer, hvis ikke du har / kan huske dit brugernavn. Dit ID kort åbner det skab, hvor din tøjstørrelse er. Måske du skal åbne to skabe ved behov for forskellige størrelser for benklæder og overdele.

    Efter endt vagt skal du aflevere uniformen i kælderen igen (ved en scanner ved siden af tøjskabene), hvorefter din uniform registreres som afleveret.

     

    Hvis ikke du har et ID kort eller har en pinkode, skal du møde op i afsnittet, hvor du skal have vagten, låne et wildcard til tøjskabene og vælge tøj herefter som ovenfor. Så det letteste er helt klart, at du har et ID kort, og at det er forsynet med pinkode, så du selv kan åbne skabene.

    Se vedhæftede fil fra PersonaleNet fra 21.4. her.

     

    Hobro

    Afdelingen hjælper med at finde uniform.

     

    Hjørring

    Der er lavet vikarkort, som du kan hente i afsnittet, hvor du skal have en vagt. Dette kort skal du bruge til at trække en uniform i uniformsautomaten. Det er vigtigt at du tilbageleverer kortet til afsnittet og kaster uniformen i afkasts maskinen, så der er en uniform til den næste vikar. 
    Uniformsautomaten finder du således: 

    • Kør ned i kælderen (1)
    • Når du kommer ud så gå ned ad lange gang modsat ”foredragssalen”
    • For enden af denne gang ligger automaten til venstre

     

    Frederikshavn

    Uniformer findes i løsdepotet. Du går ind ad hovedindgangen og forbi elevatorerne og kiosken.

     

    Thisted

    Kort udleveres i receptionen til tøj som trækkes i automaten.

     

    Psykiatrien

    I Psykiatrien benyttes uniform kun på et enkelt afsnit, N4 (uniform udleveres på afsnittet) ellers benyttes eget tøj. 

  • Utilsigtede hændelser

    Hvis du er involveret i eller observerer en utilsigtet hændelse under dit arbejde på regionens hospitaler, skal du rapportere hændelsen til Dansk Patientsikker-hedsdatabase (www.dpsd.dk). Der er genveje til indrapportering af UTH på skrivebordet på alle regionens computere.

    Hændelsen rapporteres for at forebygge, at andre kommer til at opleve lignende hændelser. Ved alvorlige utilsigtede hændelser skal ledelsen informeres.

    ”Ved en utilsigtet hændelse forstås en begivenhed, der forekommer i forbindelse med sundhedsfaglig virksomhed, herunder præhospital indsats, eller i forbindelse med forsyning af og information om lægemidler. Utilsigtede hændelser omfatter på forhånd kendte og ukendte hændelser og fejl, som ikke skyldes patientens sygdom, og som enten er skadevoldende eller kunne have været skadevoldende, men forinden blev afværget eller i øvrigt ikke indtraf på grund af andre omstændigheder.”
    (Sundhedsloven, LBK nr. 913 af 13/07/2010, Kap 61.)

    Læs mere om utilsigtede hændelser og arbejdet med patientsikkerhed på www.patientsikkerhed.rn.dk 

OPDATERET
13. januar 2023

Du er her

  1. Forside
  2. Karriere
  3. Vikarservice
  4. Praktisk info

Fakta om Nordjylland

  • Nordjyske kommuner
  • Postnumre i regionen
  • Regioner i Danmark

Job i Region Nordjylland

  • Ledige jobs
  • Bliv sygeplejerske
  • Vikarservice Region Nordjylland
  • Fra ansøgning til ansættelse
  • Her hos os
  • Læge i Region Nordjylland

Uddannelse

  • Samarbejde med uddannelsesinstitutioner
  • Når du skal i praktik hos os
  • Uddannelse i tal

Find os på

Følg os på FacebookFølg os på LinkedInFølg os på TwitterFølg os på Instagram

Tilgængelighedserklæring

    Cookies

      Region Nordjylland | Niels Bohrs Vej 30 | 9220 Aalborg Ø | Tlf. 97 64 80 00 | Træffetid: Mandag-torsdag 8-15.30 fredag 8-15 |

      Officiel mailadresse: region@rn.dk | Skriv til os med sikker Digital Post via borger.dk (login med MitID)