Plejepersonale
Oprettelse som vikar
For at blive oprettet som vikar i Vikarservice RN, skal du passe ind i en af følgende faggrupper:
- Sygeplejerske
- Sygeplejestuderende, der har bestået 1. og 2. semester (både teori og praktik)
- Social- og sundhedsassistent
- Social- og sundhedshjælper
- Sygehjælper
- Social- og sundhedsassistentelev efter aftale med praktikstedet
- Medicinstuderende, der har bestået SPV-kursus
- Ergoterapeut
- Fysioterapeut
- Socialpædagog
Du bliver oprettet ved at sende en mail til Vikarservice RN, så finder vi et tidspunkt til en samtale.
Hvis du tilknyttes psykiatrien, indhentes der offentlig straffeattest. Du skal acceptere dette på Borger.dk, når du modtager besked herom. Dette skal gøres, inden første vagt afvikles. Når der foreligger godkendt attest, aktiverer vi dig som vikar.
Hvis du tilknyttes somatikken og/eller børne- ungdomspsykiatrien, indhentes der børneattest. Du skal acceptere dette på Borger.dk. Dette skal gøres, inden første vagt afvikles. Når der foreligger godkendt attest, aktiverer vi dig som vikar.
Efter aftale med HR i regionen skal der pr. 1. november 2018 indhentes reference på alle uddannede medarbejdere, som ønsker tilknytning som vikar i Vikarservice. Der indhentes reference af leder i Vikarservice efter samtykke hos den seneste, nærmeste leder, som vikaren angiver, efter et skema som regionen har udarbejdet. Referenceredskabet har primært fokus på kvalifikationer, samarbejdsevner og personlige kompetencer. Hvis der kommer en ”negativ” reference, vil leder af Vikarservice orientere den nytilknyttede vikar samt orientere om fælles opmærksomhed på evt. fokusområder, der skal arbejdes med. Ultimativt kan det måske udelukke tilknytning. Dette vil altid ske efter dialog med vikaren.
SPV-kursus for medicinstuderende
For at blive oprettet som SPV (sygeplejevikar), skal du have bestået SPV-kurset. Der oprettes kurser både forår og efterår. Information om ansøgning, ansøgningsfrist og optagelse vil fremgå på Facebookgruppen - Vikarservice Region Nordjylland samt i www.rn.plan2learn.dk.
Læge
Oprettelse som vikar
Oplysninger om personlige data sendes til vikarservice@rn.dk
- Navn, CPR, Adresse
- Uddannelse (uddannelsesår, sted og erfaring)
- Specifikation af autorisation (A, B trin 1 eller 2 og C)
- Ansættelsessted (hovedbeskæftigelse)
- Ansættelsesbrøk (fuld tid, deltid – hvor mange timer pr. uge)
- Særlige kompetencer
- Tidligere ansættelser – herunder angivelse af kontaktperson på seneste ansættelsessted mhp. indhentning af reference
- Ønsker om tilknytning – hvis der er særlige specialer, hospitaler i regionen, du udelukkende ønsker vagter i / ikke ønsker vagter
Hvis du tilknyttes psykiatrien, indhentes der offentlig straffeattest. Du skal acceptere dette i e-Boks, når du modtager besked herom. Dette skal gøres, inden første vagt afvikles.
Hvis du tilknyttes somatikken og/eller børne- ungdomspsykiatrien, indhentes der børneattest. Du skal acceptere dette i e-Boks. Dette skal gøres, inden første vagt afvikles. Når der foreligger godkendt attest, aktiverer vi dig som vikar.
Når der foreligger godkendt attest(er), aktiverer vi dig som vikar.
Indberetning af vagt og udbetaling af løn
Efter vagten indberettes timerne på timeseddel for tilkaldevikarer
Alle relevante felter udfyldes – herunder også antal kørte kilometer mhp. evt. transportgodtgørelse. Ved kørsel med offentlig transportmiddel skal original dokumentation fremsendes til vikarkoordinator
Sisse Camilla Leerberg på s.leerberg
@rn.dk
Du skal anføre din autorisation i felterne nederst i blanketten
Timerne indberettes af afsnittet (lægesekretær for ledende overlæge eller anden delegeret)
Løn og transportgodtgørelse udbetales via Lønkontoret til din NemKonto hver 14. dag. Du kan se oversigt over udbetalingsdatoer her.
IT adgang for lægevikarer
- Vikarservice udsteder relevante rettigheder via IT selvbetjening og vikarstyring til aktivering i den aftalte vagtperiode.