Vil du være med til at holde styr på 60.000 varer, 365.000 ordrer og indkøb for 1,5 milliarder kroner? Kan du holde styr på detaljerne samtidig med, at du yder en tårnhøj service, så vores kolleger kan fokusere på at behandle patienter, borgere og brugere?Operationelt Indkøb har ansvar for implementering og synliggørelse af Region Nordjyllands udbudsaftaler og leverer data til brug ved udbud, som varetages af vores kollegaer i Strategisk Indkøb.
Vi varetager den daglige drift af det operationelle indkøb, herunder bestilling af varer, opfølgning og sikring af leverancer, samt overholdelse af udbuds- og prisaftaler. Vi udfører ligeledes fakturabehandling, herunder kvalitetssikring, således hospitalerne opnår besparelser.
Vi har et stort fokus på realisering og dokumentation af besparelser, samt kvalitet- og brugertilfredshed i forhold til vores arbejde. Hele afdelingen er i en løbende udvikling omkring optimering og rationalisering af arbejdsprocesser og arbejdsopgaver.
Vi er en levende arbejdsplads hvor vores hverdag er præget af omskiftelige situationer som gør, at du skal være omstillingsparat, da lagte planer kan ændres.
Operationelt Indkøb er en del af Center for Administration, som håndterer Region Nordjyllands vigtige administrative driftsopgaver. Du vil blive en del af hele kontoret, men især med tilknytning til vores Indkøbsteam med 8 kollegaer. Afdelingen består i øvrigt af Team Controller der implementerer og synliggør aftaler i regionens indkøbssystem. Derudover arbejder Team Indkøbsadministration med bogføring af fakturaer, optimering af indkøbssystemet og diverse arbejdsgange. Team Hjemmepatient varetager alle opgaver vedr. regionens patienter, der behandles i eget hjem. Og til sidst arbejder vores Team Contract Manager med vores indgåede prisaftaler og udbudsaftaler, herunder eksempelvis forecast af forbrug og kontakt til leverandører.
Du vil som elev komme omkring alle de forskellige teams og deres opgaver i større eller mindre grad.
At være indkøbselev hos Region NordjyllandSom indkøbselev får du en alsidig hverdag præget af spændende udfordringer og oplevelser. Du lærer nyt fra første dag, og du får ansvar for egne opgaver og mulighed for indflydelse på din hverdag, samtidig med at du har en oplæringsansvarlig og mange hjælpsomme kolleger bag dig. Målet med uddannelsen som indkøbselev er, at du får indblik i de forskellige operationelle aspekter, der er forbundet med indkøb i en stor offentlig organisation.
Udvalgte opgaver
- Varebestilling, opfølgning og sikring af leverancer, samt sørge for overholdelse af udbuds- og prisaftaler.
- Kunde -og leverandørkontakt vedr. daglig drift
- Håndtering af restordre, manglende leverancer og reklamationer
- Fakturabehandling, herunder kvalitetssikring som sikrer besparelsesmål
- Deltagelse i implementering af udbuds- og prisaftaler, samt opfølgning
- Databehandling i forbindelse med analyser og vedligeholdelse af stamdata
Du får tilknyttet en fast oplæringsansvarlig, som sikrer, at du udvikler dig og indgår i kontorets fællesskab. Du får en dynamisk plan for din oplæring, som følger den løbende udvikling på kontoret.
Om dig
- Du skal tage ansvar for din egen læring og være opsøgende på både viden og feedback i din hverdag
- Du er udadvendt, ansvarsfuld, serviceminded og har en positiv tilgang til opgaveløsning samt trives med at have en stor kontaktflade i hverdagen
- Du er systematisk og har praktisk sans
- Du har gode formuleringsevner både i skrift og tale
- Du kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et team og er en god kollega
- Du har kendskab til Officepakken, samt interesserer dig for IT-systemer og digitale løsninger
UddannelsesforløbetDin elevtid varer som udgangspunkt 2 år, og veksler mellem praktik og skoleophold ved Aalborg Handelsskole. Du afslutter uddannelsen med en skriftlig fagprøve.
Din uddannelsesmæssige baggrundFor at blive elev hos os, skal du have bestået, eller forvente at bestå én af følgende uddannelser inden opstart:
- EUX (det studiekompetencegivende forløb).
- HHX.
- HTX, STX eller HF, suppleret med et 5 ugers grundforløb på handelsskolen.
Ansøgere på 25 år eller derover skal medsende en uddannelsesplan, som kan rekvireres via henvendelse til den lokale handelsskole.
Husk at vedlægge dokumentation for din uddannelse, og vedlæg gerne karakterblade, udtalelser mv. Et par praktiske detaljerVælger vi dig, skal du starte hos os den
1. september 2023Vi afholder samtaler den
31. marts 2023. Til samtalen vil vi gerne høre om dig og hvad du brænder for at arbejde med. Du kommer til at møde nuværende elever, vores uddannelses- og oplæringsansvarlige samt en leder.
Du arbejder 37 timer ugentligt og aflønnes i henhold til HKs overenskomst for området. Din mødetid vil som udgangspunkt være mellem 8.00-15.30 mandag til torsdag og 8.00-15.00 fredag, med mulighed for flextid.
Din løn følger den gældende overenskomst med HK. Elever under 25 år aflønnes med ca. 14.700 første år og ca.15.500 andet år. Elever over 25 år aflønnes med ca. 22.000 + 12,7 % pension begge år.
Nysgerrig på mere?Vil du vide mere om uddannelsens opbygning, hvilke afdelinger du bliver en del af mv., så tjek ind på
https://rn.dk/genveje/uddannelse/erhvervsuddannelser/handelsuddannelse-med-speciale-i-indkoeb.
På
Elev (rn.dk) kan du møde andre nuværende elever i Region Nordjylland, og læse hvad de synes om uddannelsen.
Tjek også Region Nordjyllands Instagram - her kan du i højdepunktet "Kontorelev" se mere om dagligdagen som elev hos os.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder af indkøb Christian Kuno Pedersen, e-mail: ckp@rn.dk eller tlf.: 29 24 44 54.
Om Region NordjyllandRegion Nordjylland leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi er ca. 15.000 medarbejdere om opgaven, der med et utal af forskellige fagligheder hver dag arbejder for at skabe værdi for de nordjyske patienter og borgere og et sammenhængende Nordjylland. Hos os kan du både gøre karriere, gøre hver dag vigtig og gøre en forskel. Læs mere om regionen på
www.rn.dk.
Søg job