Har du lyst til at blive del af et fantastisk team, som via samarbejde og engagement dagligt får tingene til at lykkes?
Kan du lide at arbejde efter skarpe regler og er du kvalitetsbevidst i din opgaveløsning? Så er du måske lige netop den laborant, vi leder efter.
Der sker løbende en stigning og ændring i vores produktion af lægemidler, som medfører, at der er behov for ekstra ressourcer i Kvalitetskontrol - QC. Derfor opnormerer QC med en laborantstilling med tiltrædelse 1. september 2022.
Hvem er viHos Sygehusapoteket kan du se frem til at blive del af en professionel medicinalvirksomhed, der fremstiller, indkøber, distribuerer og informerer om lægemidler, samt udbyder klinisk farmaceutiske ydelser. Vores produktfremstilling består af sterile og aseptisk fremstillede lægemidler samt en mindre produktion af ikke-sterile lægemidler.
I QC er vi 14 ansatte bestående af 10 laboranter, en farmakonom, en kemiker, en mikrobiolog og en afdelingsleder. Det er vores ansvar at kontrollere og analysere lægemiddelproduktionens faciliteter, udstyr, processer, personale, råvarer og færdigvarer. Det gør vi via fire primære funktioner:
- Modtagekontrol af emballage og råvarer
- Fysisk/kemisk og mikrobiologisk analyse af råvarer, færdigvarer og stabilitetsprøver
- Hygiejnemonitorering af lokaler og processer
- Gennemgang af batchdokumentation
Om jobbetDu vil komme til at deltage i opgaver dels på vores mikrobiologiske kontor og dels i hygiejnemonitorering. I mikrobiologisk modtager vi dagligt agarplader, som er anvendt til monitorering af den aseptiske produktion samt mediepåfyldte emner fra aseptisk validering i produktionen. Agarpladerne og emnerne skal registreres, inkuberes og aflæses for antal mikroorganismer. Dertil kommer håndtering af overskridelser af krav samt forsendelse af plader til ID-analyse af mikroorganismerne. Hygiejnemonitoreringen består af prøvetagning på overflader og i luften i vores produktionszoner.
Du vil blive en naturlig del af kvalitetssikringen i laboratoriet, hvilket bl.a. kan være opgaver i form af afvigelsesbehandling og instruktionsskrivning.
Alt efter kompetencer og behov kan det i løbet af ansættelsen blive muligt at deltage i flere opgaver eller funktioner.
Du kommer til at indgå i et team i afdelingen både inden for mikrobiologisk analyse og hygiejnemonitorering, hvor der er et tæt samarbejde og mulighed for sparring. Derudover vil der være stor berøringsflade med produktionsafdelingerne i huset. Opgaverne byder på en kombination af at være rundt i huset og udføre de fysiske opgaver samt at sidde ved en PC på kontoret.
Dine faglige kvalifikationer
- Du er uddannet laborant
- Du er faglig dygtig, med interesse og flair for kvalitetskontrol
- Du har QC erfaring – gerne inden for mikrobiologi og hygiejnemonitorering
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde efter GMP i en farmaceutisk virksomhed
- Det er et krav, at du taler og skriver dansk på højt niveau
- Du skal kunne bruge Microsoft Word og Excel
Dine personlige kvalifikationer
- Du arbejder systematisk og struktureret med dine opgaver og er god til at holde orden
- Du skal kunne navigere under mange regler og instruktioner
- Du er detaljeorienteret, omhyggelig og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning
- Du udviser drive, initiativ, engagement og samarbejdsvilje
- Du tager ansvar for egne opgaver – og har samtidig øje for at hjælpe kollegaer med at løfte deres
Vi har en omskiftelig hverdag og er meget styret af, hvad der foregår i de øvrige afdelinger i huset. Det er derfor vigtigt, at du har en god evne til at planlægge egne opgaver og er i stand til at lave planen om, når det er nødvendigt. Du går ind til udfordringer med en positiv og optimistisk tilgang og med vilje til at få tingene til at lykkes.
Vi tilbyder dig
- Et spændende job med klare målsætninger – som både er præget af rutinemæssige opgaver, men også daglige udfordringer
- Grundig oplæring med primær tilknytning til 1-2 øvrige laboranter i afdelingen samt gode muligheder for sparring med øvrige kollegaer
- At blive del af en afdeling med engagerede og dygtige kollegaer, som er der for hinanden og løfter i flok
- En arbejdsplads med en åben og humoristisk omgangstone
AnsættelsesforholdLøn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Til stillingen er der fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
På Sygehusapoteket er der flekstidssystem med mulighed for fleksibilitet i arbejdstiderne under hensyntagen til opgaverne og samarbejdet i afdelingen. Arbejdstiden er 37 timer om ugen og ligger typisk mellem kl. 7 til 16 på hverdage. Der må forventes at kunne forekomme arbejde på skæve tidspunkter, herunder også i weekender og på helligdage, afhængig af efterspørgsel i produktionsafdelinger.
Der skal bæres hvidt arbejdstøj og omklædning foretages uden for arbejdstid.
Yderligere oplysningerDu er velkommen til at kontakte kvalitetschef Jette Bonderup på tlf. 23 70 86 89. Du kan læse mere om Sygehusapoteket på
www.sygehusapoteket.rn.dkAnsøgningSend din ansøgning med relevante bilag via Region Nordjyllands elektroniske ansøgningssystem senest den 28. juni 2022
Vi forventer at afholde samtaler den 4. juli 2022.
I forbindelse med ansættelse indhentes straffeattest. Ansættelse er betinget af godkendelse af denne.
Om Region NordjyllandRegion Nordjylland leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi er ca. 15.000 medarbejdere om opgaven, der med et utal af forskellige fagligheder hver dag arbejder for at skabe værdi for de nordjyske patienter og borgere og et sammenhængende Nordjylland. Hos os kan du både gøre karriere, gøre hver dag vigtig og gøre en forskel. Læs mere om regionen på
www.rn.dk.
Søg job