Kan du sikre kvalitet, arbejde med forbedring, gå forrest og lede vores medarbejdere gennem en stor forandringsproces frem mod Nyt Aalborg Universitetshospital? Drømmer du om at arbejde i en afdeling, der sætter barren for faglighed og professionalisme i servicefaget højt og hvor der er kort afstand mellem ledelseslagene? Så er stillingen som Driftsleder den helt rigtige for dig!
Om jobbetSom driftsleder i Rengørings- og Serviceafdelingen, vil du blive nærmeste leder for rengøringsteknikere og serviceassistenter i Medicinerhuset (Somatik) og Psykiatrien, Aalborg. Din opgave er at sikre kvalitet, drift, forbedring og trivsel blandt medarbejderne. Du vil få det overordnede ansvar for, at vagtplanlægningen er i orden med god hjælp fra driftsassistenter, så der er struktur og ro i medarbejdernes hverdag. Vores driftsledere referer til afdelingsledelsen og har ansvar for at implementere strategiske tiltag på ledelses- og stabsniveau, så det bliver til praksis på medarbejderniveau og er således et vigtigt bindeled i vores organisation. Særligt arbejdet med at gøre afdelingen klar til Nyt Aalborg Universitetshospital i Aalborg Øst, er en stor forandringsproces, hvor driftslederen har en helt central rolle. Vi tillægger TRIO-samarbejde (leder, tillids- og arbejdsmiljørepræsentant) en stor værdi og som leder, er det vigtigt, at du ser samarbejdet og generelt medarbejderindflydelse som essentiel sparring og ressource i dit lederskab.
Arbejdsopgaver
- Personaleledelse for afløsere og ca. 70 faste medarbejdere herunder MUS, sygefraværs/omsorgssamtaler, ansættelsessamtaler og introduktion af nye medarbejdere til jobbet
- Kontaktperson til vores kunder (hospitalets øvrige faggrupper)
- Sikre kvalitet i rengørings og serviceydelser og opfølgning herpå
- Arbejde med forbedring og udvikling gennem tavlemøder, TRIOsamarbejde mm.
- Overordnede ansvar for vagtplanlægning og at der er medarbejdere med de rette kompetencer til opgaven samt at budget overholdes
- Omsætte strategiske ledelsesbeslutninger til praksis
Om digDer kan være forskellige veje til jobbet og forskellig erfaring, der gør dig til den helt rigtige kandidat.
Vi ser dig som…
- En fagperson inden for rengørings og servicebranchen med ledererfaring. Måske har du erfaring som leder af en mindre medarbejdergruppe og er nu klar til at prøve kræfter med ledelse på et højere niveau og i en større skala.
Eller
- En med ledererfaring og kendskab til hospitalsverdenen, men som måske kommer fra en anden faggruppe eks. inden for køkken, sygepleje el. andet. Du kender til at arbejde på et hospital som en kompleks organisation og hvad der skal til for, at vores patienter og kunder får en god service og der bliver et godt samarbejde mellem faggrupper
Vi forventer, at du som person…
- Tør at tage lederskabet på sig og tør dine medarbejdere. Det er helt naturligt for dig at gå forrest og vise vejen, men du har også forståelse for, at du ikke kommer langt uden at inddrage medarbejderne
- Kan begå dig i en kompleks organisation, hvor du skal samarbejde med mange forskellige blandt medarbejderrepræsentanter, afdelingsledelsen, staben og have kontakt til vores kunder
- Forståelse for at ”Patientens behov er vores opgave” ved ydelser af høj faglig kvalitet
Vi tilbyderVi kan tilbyde et job med nye spændende og udfordrende opgaver i en nyligt fusioneret afdeling, hvor der er plads til, at du udfolder din lederrolle. Du vil prøve kræfter med ledelse helt tæt på medarbejderne og deres hverdag samt inddrages i strategisk ledelse for en stor organisation, hvor du kan sætte dit fingeraftryk på Rengørings- og Serviceafdelingen i fremtiden. Du vil indgå i et lederfællesskab med afdelingens øvrige team- og driftsledere og der er ikke langt til afdelingsledelsen eller stab. Vi er en afdeling, der sætter pris på et godt grin med (og til tider af) hinanden og hvor der altid er kaffe på kanden.
For at sikre, at du kender til den verden, som du skal være leder for, vil du i dit opstartsforløb skulle være i ”praktik” som medarbejder, hvor du skal prøve, hvad det vil sige at være rengøringstekniker eller serviceassistent i somatik og psykiatri og hvad der ligger i opgaven eks. ved rengøring på sengeafsnit eller servering af patientmad.
Om osRengørings- og Serviceafdelingen er en tværgående afdeling på Aalborg Universitetshospital. Vores kerneopgave er at levere diverse rengørings-, service- og logistikopgaver til hospitalets øvrige faggrupper. Opgaverne udføres på alle tilhørende matrikler til Aalborg Universitetshospital i Aalborg, Brønderslev, Farsø, Hobro og Thisted samt regionale institutioner. Vi er en afdeling, der gennem årene har været gennem flere fusioneringer og omorganiseringer og senest er Psykiatriens Rengøringsafdeling, med matrikler i Brønderslev og Aalborg, kommet til. I afdelingen er der nu ansat ca. 450 medarbejdere bl.a. linnedkonsulenter, logistikassistenter, rengøringsteknikere, portører, serviceassistenter. Vi er en veletableret afdeling, der samtidig er vant til store forandringsprocesser.
Vi arbejder efter regionens ITOP-værdier: Indflydelse, Tillid, Ordentlighed og Professionalisme. I afdelingen har vi igennem flere år arbejdet med at uddanne vores medarbejdere til rengøringsteknikere /serviceassistenter og således gået fra ufaglært til faglært. Vores mål er at professionalisere rengørings- og servicefaget samt ledelsen heraf, så vi fortsat kan være den bedste understøttende funktion for hospitalets øvrige faggrupper, udvide vores opgaveportefølje og sikre det bedst mulige forløb for patienterne.
Vil du vide mere?Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Susanne Sørensen på telefon 40629330, e-mail
sugs@rn.dk eller afdelingsleder Birgitte Petersen på telefon 25275099, e-mail
birgitte.petersen@rn.dkDet praktiskeLøn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Hobrovej 18-22 og Mølleparkvej 10, 9000 Aalborg.
Tiltrædelse d. 1. maj eller efter aftale. Vi forventer at holde 1. runde ansættelsessamtaler d. 19. marts og 2. runde d. 26. marts. Hvis du udtages til 2. samtale, vil du få lavet en personlighedsprofil, som vi vil tage udgangspunkt i til samtalen.
Om Region NordjyllandRegion Nordjylland leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi er ca. 15.000 medarbejdere om opgaven, heraf 90 % inden for sundhed. Vi vil skabe et godt liv for alle nordjyske borgere og et sammenhængende Nordjylland. Vi gør digital kontakt med sundhedsvæsnet til et nemt og naturligt valg for nordjyderne. Læs mere om regionen på
www.rn.dk.
Søg job