Akut og Traumecentret i Aalborg søger lægesekretærTrives du i et uforudsigeligt arbejde med ansvar og i en rolle, hvor du er et vigtigt fixpunkt for dine kolleger? Brænder du for at hjælpe andre – og særligt dem, som står i en sårbar eller utryg situation? Så er det dig som vi har brug for i Akut – og Traumecentret.
Akutsekretariatet søger kolleger til vores meget dedikerede team af lægesekretærer, der arbejder tæt sammen med sygeplejersker, bioanalytikere og læger i Akutmodtagelsen og på vores akutte sengeafdeling (AMA) og har samarbejdspartnere i hele regionen.
Hvem er viAalborg Akut- og Traumecenter består af flere afsnit; Akutmodtagelsen og AMA (sengeafdeling). Arbejdet i Akutsekretariatet indeholder spændende og varierende opgaver. Vi modtager kritisk syge patienter, såvel medicinske som kirurgiske patienter. På AMA indlægges patienter til nærmere udredning og behandling. Her bliver patienterne enten færdigbehandlet på afdelingen eller overflyttet til anden stamafdeling til videre udredning. Det drejer sig ofte om alvorligt syge patienter.
Lægesekretærerne er afdelingens ansigt udadtil, og vi lægger vægt på at møde patienten, pårørende og samarbejdspartnere med professionalisme også når der er travlt.
Vi bemander afdelingens front-office, hvor vi modtager og registrerer alle patienter, der indbringes, kommer fra egen læge eller som selvhenvendere. Lægesekretærerne er med på traumestuen for bl.a. at sikre tidstroregistrering og hvor vi har et tæt samarbejde med læger og sygeplejersker om patienten.
Det daglige arbejde, som vi søger dig til:
- Registrering af patienter, som kommer enten med 112, er meldt til indlæggelse via egen læge, eller som kommer via Røntgenafdelingen til svar hos vores ortopædkirurger
- Registrering på traumestuen ved alvorligt tilskadekomne patienter, som skal modtages af vores traumeteam
- Registrering og bestilling af blodprøver ved f.eks. meldinger på hjertestop, akutte kald, trombolyse
- Registrering af relevante procedurer på samtlige patienter.
- og i weekend/helligdage
- Registrering af patienter på AMA
- Telefonbetjening
- Skrivning af journaler i ATC samt for andre af universitetshospitalets afdelinger om aftenen, om natten og i weekend/helligdage
Vi lægger vægt på, at du
- Er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator og med lyst til nye faglige opgaver
- Tager medansvar for opgaveløsningen, kan arbejde fokuseret og er god til at prioritere arbejdsopgaver
- Trives i et vekslende tempo med spændende opgaver
- Er mødestabil, selvstændig og pligtopfyldende
- Har et positivt livssyn, som vi gerne vil smittes af
- Er fleksibel og imødekommende og vil bidrage til et godt psykisk arbejdsmiljø
- Har gode sociale kompetencer og du ved, at lægesekretæren spiller en væsentlig rolle både i det tværfaglige samarbejde men også i relation til patienten og pårørende. Du møder patienter og kolleger med respekt, og du har en rolig udstråling, også selvom du bliver involveret i et traume
- Har flair for registrering. Du høres ikke i ”Basisregistrering for sygehuspatienter”, men du må gerne besidde en vis viden indenfor dette felt
Stillingen indeholder vagter, og er en blanding mellem dagvagt, aftenvagt og nattevagt. Der vil være en ligelig fordeling og har du hang til en bestemt vagttype, vil du også kunne få en overvægt af den. Du vil have weekendvagt hver 3. uge, men det skal du ikke lade dig skræmme af, fordi kollegerne er usædvanligt gode til at bytte internt. Vi har oprettet et helligdagsrul, og det vil sige, at du flere år frem kan se, hvornår det er din tur til at arbejde på en helligdag. Du har så den fordel at have fri på andre tidspunkter.
Du får en grundig oplæring i alle funktioner, og du vil blive koblet på en mentor, som vil følge dig, men du kan også sagtens spørge dine kolleger til råds i dine vagter. Du har mulighed for at bruge alle dine kompetencer, fordi afdelingen spænder meget vidt. Du kommer sikkert med en god erfaring fra andre steder, som vi kan inddrage i afdelingen.
Arbejdstider: Akutsekretariatet er åbent døgnet rundt hele året. De typiske mødetider er 7.30-15.30, 15.30-23.30, 23.30-07.30.
Ansøgningsfrist: 21.9.22.
Samtaler forventes afholdt: 27.9.22.
Hvis du vil vide mere, så kontakt afsnitssekretær Bodil Balle Lundhus på mail: Bobl@rn.dk eller telefon 51421008. Ledende lægesekretær Jeanette Salling på mail: j.salling@rn.dk eller telefon 21631491.
Hav en rigtig skøn sommer.Om Region NordjyllandRegion Nordjylland leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi er ca. 15.000 medarbejdere om opgaven, der med et utal af forskellige fagligheder hver dag arbejder for at skabe værdi for de nordjyske patienter og borgere og et sammenhængende Nordjylland. Hos os kan du både gøre karriere, gøre hver dag vigtig og gøre en forskel. Læs mere om regionen på
www.rn.dk.
Søg job