Maksimale ventetider for behandling af hjertesygdomme
Når de maksimale ventetider ikke kan overholdes
Der er regler for, hvor længe du må vente på behandling.
Hvis den afdeling, du er henvist til, ikke kan overholde de maksimale ventetider, gælder følgende:
- Afdelingen skal tilbyde dig viderehenvisning til andet hospital i ind- eller udland for at sikre, at du så vidt muligt udredes og behandles inden for de maksimale ventetider.
- Hospitalet skal have dit samtykke, før de må viderehenvise dig til et konkret tilbud på et andet hospital.
- Kan afdelingen på hospitalet ikke finde et andet behandlingstilbud inden for de maksimale ventetider, skal dette meddeles Sundhedsstyrelsen, hvis du ønsker det.
- Kan Sundhedsstyrelsen heller ikke finde et behandlingstilbud inden for de maksimale ventetider, skal du hurtigst muligt have besked om dette.
- Du har herefter, under visse omstændigheder, ret til selv at finde et udrednings- eller behandlingstilbud og få tilskud til behandlingen.
Du kan læse mere om de maksimale ventetider i denne pjece:
Er du i tvivl om dine rettigheder?
Har du spørgsmål til de maksimale ventetider eller til dine øvrige patientrettigheder, er du velkommen til at kontakte Patientkontoret på telefon 97 64 80 10 alle hverdage kl. 9-12.
Kontakt
Patientkontor
Telefon
97 64 80 10Mandag-fredag kl. 9.00-12.00
Sikker mail
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Øst
9220 Aalborg Øst
Opdateret